Pemimpin kita berlumba buat istana, Ghadafi hanya dalam khemah

Monday, January 3, 2011



Muammar Ghaddafi presiden Libya ini kekadang pening juga bila kita memikirkan nya.
Depa ni sesatu ketika melakukan kerja kerja yg tak pernah pemimpin dunia yg lain melakukannya.

Kawe pun tidaklah hendak mempertikaikan sangat pasal beliau, apatah lagi itu hak dia untuk melakukannya, tapi untuk satusatu pekara ada juga ialanya lebih baik dari pemimpin kita.


Umpamanya jika beliau melawat atau berkunjung ke Negara lain, beliau amat jarang untuk tidur di hotel hotel yg banyak bintang tu.


Dia lebih suka meminta satu kawasan lapang untuk memasang khemah nya, walaupun ada beberapa acara pertemuan dengan pemimpin Negara yg dikunjung nya. Ini sangat berbeza dengan pemimpin kita yang suka menginap di hotel-hotel mewah.



Beliau pernah melayan beberapa pemimpin ternama lain didalam khemahnya. Inilah kreatif presiden itu. Dia tu pernah mengundang dan melayan presiden Rusia Vladimir Putin.


Begitu juga dengan beliau ini turut mengundang Tony Blair untuk ke khemahnya.


Raja Sepanyol Juan Carlos juga pernah menjadi tetamu nya.

Dinegaranya juga beliau sering berada dikhemah nya yg berkonsep etnik Badwi itu. Berlainanlah sekali dengan para pemimpin Negara kita 1Malysia ini yang berlumba-lumba membuat istana yang megah, bila SPRM siasat mulalah kelamkabut dan menyalahkan prang lain. Pembangkang pulak yg jadi mangsa.


… dan ada jugek rakyat yg tingal di gobok gobok buruk dan beratapkan jambatan.

Muamar Ghadaffi ni sesekali pelik jugak perangai nya, tapi masih berupaya untuk menongkah gelombang dunia walaupun diboikot oleh banyak Negara.- ref:mec/fcukz blog