Ketua Pemuda menonton shooting filem lucah

Sunday, April 18, 2010

Kawasan yang didakwa menjadi lokasi penggambaran filem lucah di Taman Negara Kuala Tahan, Jerantut.

Taman Negara di Pahang telah dipilih sebagai tapak lokasi untuk satu filem pornografi asing, lapor sebuah akhbar harian.


Harian itu dipetik dan melapurkan satu penggambaran filem lucah disebuah kawasan tersebut telah menjadi satu kemarahan kepada para penduduk tempatan.

Ia disebutharga ketua Pemuda Umno Jerantut Datuk Wan Amizan Wan Abdul Razak sebagai berkata, ““Saya menerima aduan daripada penduduk dan semasa membuat lawatan mengejut di situ awal April lalu, saya telah melihat sendiri beberapa adegan yang tidak sepatutnya, dilakukan di kawasan itu.

“Bila saya menemui pengarah pengeluaran filem itu dan mendesak beliau memberi kenyataan tentang pergambaran itu, beliau membantah dan malangnya, pengarah produksi asing berkenaan tetap berkeras mengatakan adegan itu tidak menyalahi budaya tempatan dan sebahagian merupakan arahannya,” kata beliau semasa ditemui pemberita.

Wan Amizan, yang juga anggota Dewan Undangan Negeri Tahan, berkata syarikat perfileman telah membawa masuk 60 orang pelakun tambahan untuk menjayakan filem itu dan dipercayai menjadikan orang asli daripada Papua New Guinea, sebagai menjadi para pelakun tambahah itu..

Krew filem – siapa saja yang tidak segan boleh melihat shooting filem mereka di beberapa rumah orang asli dan tempat laluan masuk bot-bot di sepanjang Sungai Tembeling.

Ketua pengarah Finas Mohd Mahyidin Mustakim berkata dia tidak sedar filem sedemikian difilemkan dalam Taman Negara dan pihak Polis sepatutnya telah diberitahu supaya mereka dapat menghalang pengambaran filem lucah tersebut katanya.

p/s- Satu lagi perkara yang boleh mendatangkan bala kepada negara ini. Dan nampaknya Malaysia dah semakin terserlah maju kehadapan seiring dengan negara-nagara barat.

-sumber